15 خرداد 1342

در چنین روزی تظاهراتی از سوی مردم آران وبیدگل بر گزار  و مردم قصد داشتند در اعتراض به بازداشت امام خمینی به سمت کاشان بروند که در بین راه با ماموران ژاندارمری درگیر شدند. ماموران با تیر اندازی هوائی مردم را متفرق نموده ومانع از ادامه حرکت آنها به سوی کاشان شدند. مرحوم سید احمد بنی هاشمی عموی من نیز که 17 سال بیشتر نداشت درجمع تظاهر کنندگان بود .به علت تیراندازی ماموران و وحشت ناشی از تیراندازی و گرمای هوا به سمت  بیدگل بر می گردند و در اثر تشنگی و نوشیدن آب فراوان دچار بیماری  شده و پس از یکی دو روز شهیدگونه جان باخت.

منبع وبلاگ مهاجر بیدگلیhttp://mohajer-bidgoli.blogfa.com/

شهید روز پانزده خرداد 1342 در بیدگل  شهید سید احمد بنی هاشمی